STICKNING!!!
När den är som bäst, dvs när det mesta man gör blir något. Vad är då något?
Det kan vara en halv strumpa t.ex För den kan skänka mer glädje till en stickerska än en hel tröja som ändå inte passar.
In swenglish: Knitting!
When it is best, when everything you made get out to be something.
What is something? It could be half a sock because it could bring more joy to a knitter than a sweater finished and not fit!
Jag förstår bättre än jag skriver, så ha överseende!

2012-10-09

Stickstämman i Ransberg 2012

Nu har Stickstamman varit och vi kan konstatera att närmare 90 personer har stickat, skrattat och ätit i dagarna tre. Jag ser redan fråm mot nästa års stämma!!
Det var intressanta föredrag av både Kathrin Bahwa och Maja Karlsson.
Vi hade runt 30 kurser och kunde dela ut "godispåsar" till alla.
Jag hade gjort en vante till årets stämma som jag kallar Rune, och mösntret finns både för Mark&Kattens Baby Eco ull och Ullcentrums Lovikka.
Till min kurs i vantdesign gjorde jag en variant på vade jag kallar Islänsk vante där tummen "växer ut" i sidan.
 
Måste erkänna att jag glömde ta kort. Har något enstaka i mobilen!!
 
 Rune i Baby Eco ull
 Rune i Lovikka, stor dam.
 Rune i Lovikka, liten dam.
Isländsk vante med tummen från sidan.

Inga kommentarer:

S E M E S T E R 2 0 1 2

Daisypath Vacation tickers